11 september aanstaande is het alweer 15 jaar geleden dat de aanslagen in Amerika plaatsvonden en dit zal voor de mainstream media ongetwijfeld aanleiding te zijn ons bewustzijn weer te overladen met de schokkende en emotionele beelden die de officiële overheidsverklaring van de gebeurtenissen onderstrepen. Maar hoe betrouwbaar is die regeringsverklaring eigenlijk? In Amerika en elders in de wereld beginnen steeds meer mensen zich er van bewust te worden van het feit dat het officiële verhaal dat hen vanaf 2001 door de overheid en media is voorgeschoteld over de toedracht van de aanslagen op 9/11, aan alle kanten rammelt. Diverse groeperingen maken zich sterk voor hervatting van het onderzoek naar de ware toedracht. 

Dit is deel 1 uit een serie artikelen over de ware toedracht rond 9/11

Door: Cassandra de Wit

Eén van die organisaties is Pilots for 9/11 Truth dat inmiddels een aanzienlijk aantal internationale leden heeft, bestaande uit ervaren piloten en anderen die een directe band hebben met de luchtvaart of het leger. Maar er zijn ook andere, snel groeiende organisaties van architecten (Architects and Engineers for 9/11 Truth), brandweermensen (Firefighters for 9/11 Truth), advocaten (Lawyers for 9/11 Truth), medische professionals, wetenschappers, veteranen, religieuze en politieke leiders. Samen met de overlevenden, de nabestaanden van de slachtoffers en de voormalige hulpverleners ter plekke die nu, bijna 15 jaar later nog steeds ziek worden of sterven, proberen ze zich eensgezind sterk te maken om de échte waarheid boven water te krijgen…

Zoals John Lear bijvoorbeeld, niet de minste piloot. Hij heeft in 40 jaar in ongeveer 160 verschillende soorten vliegtuigen gevlogen over meer dan vijftig verschillende landen en maakte meer dan 19.000 vlieguren. Naast zijn werkzaamheden als commercieel piloot, heeft hij ook voor de CIA en andere overheidsinstellingen diverse (vaak geheime) missies vervuld. Hij geeft tijdens een ‘verklaring onder ede’ aan dat de Twin Towers niet tegen de vlakte zijn gegaan doordat er vliegtuigen in vlogen. Volgens Lear is de officiële verklaring dat de torens zijn ingestort omdat er twee vliegtuigen in vlogen, fysiek onmogelijk, vooral ook omdat de vliegtuigen destijds werden bestuurd door zeer onervaren piloten.

John Lear, een gepensioneerde luchtvaart-kapitein en voormalige piloot voor de CIA met meer dan 19.000 vlieguren heeft een verklaring onder ede afgelegd dat er geen vliegtuigen in de Twin Towers zijn gevlogen, aangezien dit “fysiek onmogelijk” is.

John Lear, een gepensioneerde luchtvaart-kapitein en voormalige piloot voor de CIA met meer dan 19.000 vlieguren heeft een verklaring onder ede afgelegd dat er geen vliegtuigen in de Twin Towers zijn gevlogen, aangezien dit “fysiek onmogelijk” is.

“De Boeing 767’s hebben de Twin Towers niet geraakt, zoals de regering, de media de NIST en de aannemers beweren”, aldus Lear. “Het op die manier neerstorten heeft niet plaatsgevonden omdat het fysiek onmogelijk is. Zoals in het geval van vlucht UAL 175 die zich in de Zuidelijke toren zou hebben geboord. Een echte Boeing 767 zou, vanaf het moment dat de neus de 14 inch stalen kolom raakte, zijn gaan tollen. Op het moment dat het vliegtuig de dikke stalen kolom van het gebouw raakte, zou de verticale en horizontale staart onmiddellijk zijn los geraakt en op de grond zijn gevallen.

Bij de botsing tegen het staal zouden de motoren hun vorm hebben moeten behouden. Ze zouden dan op de grond vallen zijn en later moeten zijn teruggevonden in het puin van het ingestorte gebouw. Geen enkele Boeing 767 kan boven de zeespiegel een snelheid van 540 mph op 1000 voet hoogte bereiken.

  • Het koelsysteem van de motor is er niet op gebouwd om op een dergelijke hoogte zo’n luchtdichtheid en snelheid te kunnen weerstaan;
  • Het is niet logisch dat er een stuk van de romp is gevonden met met 3 of 4 vensteruitsparingen. Als een vliegtuig met een snelheid van 500 mph tegen een 14 inch stalen balk vliegt, zou het geheel verfrommeld zijn.
  • Het is niet mogelijk dat een groot deel van het vliegtuig de 14 inch stalen kolom op een hoogte van 37 voet boven de massieve kern van de toren is binnen gedrongen zonder dat daarvan er een gedeelte op de grond is gevallen.”

Waarheid

Over een ‘verklaring onder ede’ moeten we niet lichtzinnig denken. Het is een serieuze zaak binnen de wetgeving. In tegenstelling tot andere officiële verklaringen, wordt een verklaring onder ede wettelijk gezien als waarheid, tenzij het wordt weerlegd. Als de Amerikaanse regering deze theorie niet weet te weerleggen, zal de officiële versie zoals die door de 9/11 commissie altijd naar buiten is gebracht, wettelijk als ‘onwaarachtig’ worden bestempeld.

Putin’s satellietbeelden

President Putin liet begin februari van dit jaar via het Russische dagblad ‘Pravda’ weten, dat hij in staat is satellietbeelden naar buiten te brengen die bewijzen dat het waarschijnlijker is dat de Twin Towers niet vernietigd zijn doordat er twee vliegtuigen naar binnen vlogen, maar eerder door “gecontroleerde sloopactiviteiten”. Dit is tot op heden nog niet gebeurd, maar het zou wel een enorme stap voorwaarts zijn naar het bewijs dat de officiële versie van de gebeurtenissen op 9/11 aan alle kanten rammelt.

Hologrammen en Computer Generated Images (CGI-techniek)

Ondanks dat steeds meer mensen doordrongen raken van het idee dat 9/11 een ‘inside job’ was, voelen veel mensen zich nog steeds ongemakkelijk bij de bewering dat het geen vliegtuigen zijn geweest die de Twin Towers in gevlogen zijn, zelfs binnen de 9/11 Truth Movement. Want wat is het dan wél geweest? Volgens John Lear was men binnen het leger al lang in het bezit van geavanceerde hologramtechniek waarmee men Computer Generated Images (CGI) in de lucht kan projecteren die levensecht lijken. Als deze beelden synchroon lopen met een vooraf georkestreerde ontploffing, wellicht door een raket, zijn er weinig mensen die het bedrog op het eerste oog doorhebben. De crash gebeurt namelijk totaal onverwacht en in een fractie van een paar secondes. Bekijk echter eerst de stalen constructie van het gebouw en daarna onderstaande video. Dit roept minstens vraagtekens op hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat een aluminium vliegtuig dwars door een stalen constructie boort alsof het gebouw van peperkoek is. In het tweede deel van de video blijkt dat het vliegtuig later door middel van CGI-techniek toegevoegd is en per ongeluk in de ‘verkeerde laag’ gemonteerd is.

Luchtvaart elite

De verklaring van John Lear is buitengewoon sterk. Hij is namelijk niet zomaar een piloot die toevalligerwijs zijn persoonlijke mening wil ventileren, maar iemand die zich veertig jaar actief is geweest binnen elite van de luchtvaart en de Amerikaanse inlichtingendiensten. John is de kleinzoon van Learjet oprichter Bill Lear. Zelf is hij zowat opgegroeid in de lucht en op zijn zestiende maakte hij al zijn eerste vlucht. Hij is geboren in 1942 en tegenwoordig gepensioneerd luchtvaartkapitein.

Wil je zelf nog meer informatie vergaren over dit onderwerp:

> Project Camelot / John Lears
> Engelstalige video van veertig minuten op Youtube
> Engelstalig transcript van een Camelot interview over dit onderwerp

Bronnen:

> Pilots for 9/11 Truth
> CIA Pilot Swears Oath: Planes Did Not Bring Towers Down On 9/11
> John Lear: A Collection of Theories and Facts
> John Lear: Ex-CIA Pilot Gives Sworn Testimony That No Planes Hit The Twin Towers

Architects and Engineers for 9/11 Truth
> http://www.ae911truth.org/

Firefighters for 911 Truth
> http://ff911truthandunity.org/

Lawyers for 9/11 Truth
> http://lawyersfor911truth.blogspot.nl/

Lees ook:

> Vijftien aanwijzingen dat 9/11 een nuclaire aanval was

Door Cassandra de Wit, eindredactie Ella Ster*  |  bron: ellaster.nl

Dit artikel mag alleen 1:1 elders gepubliceerd worden mits de auteur “Cassandra de Wit” duidelijk bovenaan of onderaan het artikel staat vermeld. Daarnaast moet er onderaan de vermelding staan: “Bron: www.ellaster.nl”

Share.

About Author

Comments are closed.